En hint för de som sågar moder jord;)

http://wellbeloved.se/vad-tycker-vara-kunder.html
På JWB hemsida kan man läsa:
"Ska kanske säga vad det är för hundar vi har. En storpudel som har haft problem med svår klåda från valp stadiet. Allergisk mot gräspollen och kyckling i torrfoder men han tål färsk kyckling som vi äter. (konstigt tycker vi) En toypudel ett år som ej har problem men som också äter fodret med god aptit. Vi är alltså väldigt nöjda kunder."
För mig är detta inte konstigt.
Det kan bero på att köttets sammansättning ändras vid upphettning och det är det kroppen reagerar på, inte den rena råvaran kyckling!
Citatet är det inte jag som skrivit utan en vanlig torrfoderanvändare, vem det är spelar iof ingen roll.
Min poäng är att detta kanske kan ge en liten hint åt dem som totalsågar BARF som något extremt eller ohälsosamt.
Att foderallgeri (för tex proteiner) är ganska vanligt vet nog de flesta om, men många hundar blir faktisk helt bra/bättre när de går över till rena råvaror. Det moder jord från början tänkt.
Eller självklart, byta proteinkälla ;)
Tyckte iaf att det var lite kul eftersom det inte ens kom från en BARF sajt ;)
Ha en underbar helg allihopa :D

Kommentarer
Postat av: Elin

WB har vi använt också, gick jättebra i början men sen så ratade min äldsta det, så fick sluta med fodret =/

2010-12-17 @ 20:40:00
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Neha

Det är en skallbensoperation jag gjort. De har skruvat fast en titaniumbit i min skalle

2010-12-18 @ 14:47:25
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0