Lite fult

Svenska Hundfoder AB gör som jag fattat det hundfodren "Carrier","kompis","Tello", "High Energi".
Deras foder är svensk producerade och de säljer inga importfoder.
Båda är halva sanningar. Hela foderprosessen sker ju inte i Sverige även om det låter som det i marknadsföringen.
De använder utländskt kött. Så mycket för Svenska foder AB!
Tycker faktiskt detta är lite fult och för de som inte läser det "finstilta" framgår det som att fodret är helt svenskt.
Jag som själv är väldigt medveten om vart kött kommer ifrån blir tokig på sådana knep!
"KOMPIS HUNDMAT är ett aptitligt svensk helfoder" (citat från hemsidan)
Köttet är import men det mals i sverige. En gris blir inte en häst för att man ställer den i ett stall häller!
Jag anser att för att vara helt svensk producerat ska det vara producerat i Sverige från grunden, inte bara malts här!
Aja, det gäller att INTE lita på foderföretag och ALLTID läsa det finstilta!
Bild: Svenskahundfoder.se
Någon som håller med???

Kommentarer
Postat av: Katarina (Roses and stuff)

Jo, jag håller med - i princip. Att tillverkningslandet är Sverige är viktigt för mig som konsument, men samtidigt behöver inte alla ingredienser vara producerade i Sverige. Ris, t ex om det nu ingår, odlas ju inte i Sverige, och måste därför importeras. Däremot håller jag med om att sådana produkter som vi producerar i Sverige bör ingå i ett 'svenskt' hundfoder. Såsom kött, t ex. Något för Konsumentverket, kanske...

2010-12-13 @ 11:38:56
URL: http://rosorochris.blogspot.com/
Postat av: Ebba & Molly

Ja, man får absolut se upp.. Det gäller även mat för oss människor.. De använder alla möjliga knep!

2010-12-13 @ 12:23:54
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Fult när de gör så :(

2010-12-13 @ 12:36:25
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0