Fotboll

Idag har Olga hängt med och tittat på fotbollsmatch.
Själv är jag inte så förtjust i fotboll och brukar häller inte åka och titta.
Men idag blev jag endå sugen på att följa med och socialträna Olga.


Först när vi kom dit och såg killarna värma upp ville hon också med ut på planen och jaga bollen.
Hon skällde, hon drog och matte skämdes :s
När matchen drog igång dock hade hon lugnat ner sig och i slutet sat hon mest och titta snällt.
Hon till och med lade sig ner en stund, hon måste varit trött :D

Jag balanserade på gränsen mellan liv och död ett tag!
Fick nämligen en förbannad boll rätt i ansiktet, över höger öga och kind.
F*N så J***A ont det gjorde! Nu har jag blåtira på två ställen i ansiktet och har allmänt ont i huvudet!



Efter ett tag ville Olga lätta på stämningen lite och tyckte det var dags för lekstund med sig själv!






Så här fint kan jag sitta och titta på matchen! :P


Oj husse det ser spännande ut! Vad sa du att det hette, kaffe?


Och så här duktigt kan jag ligga och titta på matchen! :D
Matte blir så stolt när jag är så här duktig, så emellanåt gör jag det för henne ;)

Nu, väl hemma är Olga helt slut!
Hon åt sedan slockna hon totalt :)
Det har varit en nyttig dag full med nya intryck för min lilla ögonsten <3

Hoppas ni också haft en bra dag och ha en fortsatt trevlig kväll!
♥Becca & Olga♥


Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Så fin hon är i selet!



Elwiz får sova med oss i sängen inatt så blir han nöjd ^^,! Han har somnat nu, skall försöka vara tyst så han inte vakna :)!

2010-05-02 @ 21:52:29
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Rudi

Oj, fotbollsmatch, det har jag aldrig varit på. Det är säkert väldigt kul att se bollen fara hit och dit.

För övrigt är du som vanligt väldigt söt, lilla Olga.

2010-05-02 @ 23:09:16
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Malin.T

Jag är som du, inte heller förtjust i fotboll så jag försåt att du oftast stannar hemma. Men visst är det bra social träning och vad skönt att hon lugnade ner sig och skötte sig bra sen. Förstår att matte blev stolt och även att en viss Olga-bus var trött sen.

2010-05-03 @ 07:19:54
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Rudi

Vad Rutan ska va bra för, det får matte förklara: Jo, det heter ju egentligen "sändande med ställande" och är en första övning på att kunna skicka hunden till en speciell plats framför föraren. Det kan vara nog så knepigt att få hunden att lämna föraren för någon avlägsen punkt. All lydnandsträning upp till den här nivån har ju gått ut på att hunden ska vara vid förarens vänstra sida. Det är svårt för hundan att dels veta vart den ska och dels springa från matte. Sen ska hunden kunna fjärrdirigeras till att ställa sig och stå still i Rutan. Det är en kul övning, tycker vi!

Nu förstår du väl Olga, säger Rudi?

2010-05-03 @ 14:40:43
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Elons matte

Hon ville väl helt enkelt bara vara med och kicka boll : )

2010-05-03 @ 22:11:28
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Cruellas sida

Ååh vad vi blir avundsjuka på era gröna gräsmattor! Fotboll är roligt att titta på när småknattar spelar.=D "som flugor på en sockerbit" Alla ska ha bollen!!

2010-05-03 @ 22:16:39
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Cissi

oj, vilken otroligt vacker hund du har! är svag för svart-vita hundar. :) vad är det för ras?

2010-05-13 @ 19:28:30
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0