Nya vanor!

Nu ska vi testa en ny grej! Inte ny ny, men ny för oss iaf ;)
Vi ska börja ge hundarna mer hemlagat.
Dels för att det är smakligare och dels för att jag vill ha lite mer koll på vad hon äter.
Jag hade tänkt ngt i stil med foder två gånger dagen och hemmalagat en gång om dagen.
3 mål sammanlagt!
Vi är också sugna på att BARFA lite och jag har tittat upp olika BARF-säljare.
Intressant med foder och näringslära tycker jag.

När vi var inne i stan idag köpte vi iaf lite kött och grönsaker samt matlådor som vi kan frysa in.
Innälvsmaten är väldigt billig tycker jag och det är ännu billigare om man köper från ngn BARF säljare.

Vi valde att koka upp köttet.
Visst endel av alla proteiner och vitaminer förstörs med så gör elakartade bakterier.
Det blir också mildare för magen om det inte är rått,  Olga får lätt diarré och då gör det ju ingen nytta om det är rått eller kokt!
En del säger också att maten bli mer lättsmält, spec grönsakerna eftersom hundar har kort tarmsystem och 
inte hinner tillgodogöra sig alla vitaminer annars. 



I burkarna gömmer sig
Lax
Kycklingmage
Kycklinghjärta
kycklinglever




En ny överraskning varje dag! ;)



Sedan har jag bakat mer hundkex också ;)
Så nu är jag riktigt slut.. puh.

Kramar
♥Becca & Olga♥


Kommentarer
Postat av: Jenny och Qing

Men det kan ju bara betyda en sak, att man älskar sin hund=) Min favvo med=)

2010-05-12 @ 22:05:20
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/
Postat av: jimmie och kingeling

Du har en award att hämta på min blogg :)!

2010-05-12 @ 23:36:09
URL: http://kingeling.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad smarrigt de ser ut:D

2010-05-13 @ 01:33:27
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Åsa Nilsonne

Det ser onekligen både godare, roligare och mer naturligt ut än en hög torrfoder... Låter som något att ta efter!

2010-05-13 @ 12:37:45
Postat av: Ira å Mio

Huslig du var, körde hemlagat till mio e´n period förut men blev för dyrt till slutet så jag återgick till färskfoder..

men mio gillar rått mat mkt..så han får fortfarande rå köttfärs eller nötkött när vi har det till middag ngn dag då tar jag lite åt sidan till mio medan vi steker resten. han blir glad.. dock åt han inte grönsaker så då fick vi se till ge vitamintillskott etc.. tack för awards jag svarar efter helgen..på väg till landet nu

2010-05-13 @ 13:25:53
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Michelle

åh vilken lyx :D lagade lite hemlagat till min vovve idag för han fyller :)

2010-05-16 @ 14:13:48
URL: http://michellebeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0