Dag15 - det här tycker inte min hund om

Dag 1 - Presentera dig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2011

Olga gillar inte när främmande människor hälsar rakt framifrån och lutar sig över henne.
Hon hatar när främmande människor går upp i falsett då som hälsar eller håller fast henne.
Men det är ju inte alls lustigt. Hon är helt berättigad att inte tycka om när folk hon inte
känner behandlar henne respektlöst! Och det är min plikt att skydda henne mot
sådant folk som inte vet hur man hälsar, om man nu måste hälsa på en gång
när man möter en hund. Man kan ju faktiskt vänta ett par minuter så hunden hinner ta in
intryck som dofter och så att hunden också hinner att känna av situationen.
Detta sätt det Olga trivs mest med, hälsningen ska komma efter att man fått se
vad det är för en typ igentligen! Då blir det mer avslappnat och mindre stressat.
Hunden måste få en chans att bestäma om den vill hälsa, om den överhuvudtaget
känner förtroende för människan i frågan. Får hunden den tid den behöver är det ju
en större chans att den faktiskt får förtroende för människan.
Jag menar, hur många av oss gillar att bli omfamnade av totala främligar på stan som
skriker "Guuuuuud vad sööööt duuu vaaa dåååhåhhh"!
Rätt otäck upplevelse för de stackare som
möjligtvis råkat ut för detta! ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jajemen, jag har odlat upp trädet helt själv =)

2011-06-06 @ 10:12:59
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Jag känner igen det där! Hehe :) Hoppas ni har en bra nationaldag! Kram

2011-06-06 @ 19:13:22
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0