OT

Of Topic nu men vill tipsa om en av världens bästa bloggar, Kroppsbild.
De flesta av oss vet hur det är att inte vara nöjd över sin kropp, har inte vi alla någon gång känt den känslan?
På bloggen kroppsbild lägger de som vill upp bilder på sig själva nakna, med siffror och ibland en beskrivande text om vad de tycker om sig själva. Så mycket underbara människor och kroppar, alla representerar verkligen skönhet på sitt sätt och man får verkigen en påminnelse om att kvinnor inte ser ut som slitz-brudar (så ofta), de ser ut som jag, som du, som kvinnorna i bloggen, våra mammor och släktningar! Stort beröm till alla modiga kvinnor och män som vågar visa sig på sidan!

"Kroppsbilder är en blogg med bilder på kroppar, med tillhörande siffror. Tanken är att illustrera hur olika kroppar kan se ut och hur olika vikter kan se ut, för att avdramatisera siffrorna och antyda att alla kanske är OK. Som en digital simhall där alla kroppar får dela plats i duschen.

Kroppsbild och självbild får mötas och kanske bli lite mer sams".


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, har du?? avis



Jag är jättedålig på att köpa färska blommor, det blir mer att alla andra köper dem åt mig =)

2011-03-20 @ 20:41:52
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: linda & azi

ojdå vad modigt av dom. kanske det är en del av deras terapi. om jag skulle va me där skulle min bmi vara 16. jag är mycket undervikt :S 162 cm lång och väger 44, jag kan inte gå upp i vikt. suck. jag ska träffa en dietist läkare snart. har varit en mycket jobbig period för mig. för nån månad sedan lyckas jag väga hela 39! :S jag äter som fan, men ändå äter ingenting, kan inte förklara hur jag menar... ajja hoppas de löser snart :)

2011-03-20 @ 21:18:43
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Cissi

tycker den bloggen är skitbra, cred till de som har startat upp den!

2011-03-21 @ 16:59:55
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Ebba & Molly

SV: Beror på vilken storlek du har på skärmen ;)

2011-03-21 @ 19:24:30
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Madeleine,Astrid & Skrållan

sv: Astrid tackar ;)



Ja det du sa om hönan tycker jag också stämmer hahaha :D och det är inte så svårt att se skillnad på dom om man inte tittar på kort för då ser dom ganska lika ut. Men om båda 2 är nytrimmade då har jag också lite svårt att se vem som är vem ibland. hihi :)



kraam!(:

2011-03-21 @ 22:29:04
URL: http://madeleinehulin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0