Dag 2 - Presentera min hund

Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2011
Min hund har tilltalsnamnet "Olga" men heter på papper "Backhills White As Snow". Hon är förr 090607 och fyller därmed 2 år iår. Hon är av rasen engelsk cocker spaniel och frågar ni henne är hon överlägset snabbast i hela världen! ;) Hon älskar att hitta på bus samt bli ompysslad och fönad. Så fort hon får uppmärksamhet är hon glad. Hon hatar dock när människor ska hälsa och gör det genom att skrika och böja sig över henne, inte konstigt dock, vem skulle inte hata det! Hon är väldigt lättlärd och älskar att tänka på egen hand, därför är det en väldigt stor del i vår träning, att hon själv ska lista ut vad hon ska göra utan en massa hjälper och korrigeringar. Vi kör med andra ord mest på "klickermetoden" och använder oss inte bara av klickern som ett redskap (väldig skillnad).

Hon är min ögonsten och jag kan omöjligen se mig mätt på henne. Det finns inget jag hällre gör än vara med henne, om vi så tränar eller bara myser så är hon bättre än vilken fest som helst <3 


Min fisförnäma flicka <3

Kommentarer
Postat av: Towe L Ottosson

Hahahaha va söt du e ser ut som om det var något jätte läskigt. uuu Vågade du smaka?



Vov vov Ricco & Alfons & Towe

2011-05-24 @ 20:37:01
URL: http://cockettsriccardo.blogg.se/
Postat av: Åsa Nilsonne

Förstår att du inte kan se dig mätt på henne, och härligt att hon mår bättre!

2011-05-25 @ 08:28:18
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: utmattad

Jag har en svart stor sak som jag nyligen fått identifierad som hund, men där går åsikterna vida isär då ett flertal experter med bestämdhet hävdar att det är en elakartad svulst.

Läser överallt att folk älskar att gosa med sina hundar och att de har mysstunder, detta är för mig ganska avlägset då den stora svarta saken nu tagit efter krokodilens dödsrullning och utför den med perfektion varje morgon. När man i det tillfället då man precis tagit sig loss och tror att allt är lugnt kommer nästa överraskning vilket är den otroligt charmerande doften av äckelblandning som stora svart lyckats rulla sig igenom dagen innan.

Så mys ni med era hundar så ska jag ta och tvätta mig.

2011-05-25 @ 22:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0