Vom og Hundemat

Tips för er som håller på med/vill hålla på med färskfoder.
Har tittat på det själv och skulle jag någon dag börja ge färskfoder så är detta det glasklara valet.
Men eftersom jag redan BARFar så är det skönt att ha något så smidigt som torrfoder på morgonen.
Vom Og Hundemat är norskproducerat och börjar säljas på fler och fler ställen.
Det innehåller uteslutande norska animaliska produkter, tex kyckling, vom, lax osv.
Fodret innehåller alltså inga spannmål för utfyllnad och fodret är vitaminiserat och mineraliserat.
Vissa av sorterna är gjorde som helfoder medans andra används som tilläggsfoder (tex lite fredagskluck på torrisarna).
Det finns inga tillsatta färg- eller smakämnen, inget vatten är tillsatt (som i den del andra färskfoder) och det innehåller inga konserveringsmedel.
Till exempel, fodret Kyckling innehåller 100% vitaminiserad kyckling.
Eller helfodret Hundmat nr 33 som innehåller vitaminiserad kyckling, vom och innanmäte. Punkt slut.
Det kostar ungefär som Pro Plan, Royal canin osv i kilopris.

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Önskar också att jag hade tiden att laga mat själv till Molly.. Tyvärr finns inte den tiden, men någon gång när tiden finns ska jag göra det :)

2010-12-14 @ 17:35:04
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Det var inte igår, tack för du tittade in för jag har tappat allas bloggadresser i samband med datakraschen, o kan bara besöka de som besöker oss å lämnar sitt bloggadress, så ni har varit en av de jag inte besökt på JÄTTTELÄNGE sen har det varit otroligt mkt sjukdomar, jobb, resor etc den här hösten att jag inte riktigt orkat med blogg, skriva i gästböcker, knappt orkat läsa bloggar oxå men glad höra ifrån er,

God jul till er också!! mys ordentligt det ska vi!



Beträffande färskfoder så har Mio ätit färskfoder från dag 1 även om det inte alltid varit på heltid, men nu rullar det på han äter två burgare om dagen o älskar det.. hoppar mellan tre olika smaker så lite variation blir det iaf.

2010-12-14 @ 17:54:18
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Då ses vi inte med andra ord! hade varit kul annars säga hej, ha det så kul där, jag ska tokshoppa o njuta av rasmonter o pudelutställningen o freestyle, synd det är ingen agility i år! snyft

2010-12-14 @ 18:00:24
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: mitsukai

Tack så jättemycket!



Funderade ett tag på att köpa typ gummibelagda rosenhandskar och klippa fingrarna av, nu när de nya jägarskorna var alldeles för stora.

Men idag hittade jag faktiskt skor som passade inne i Göteborg! De ser jättelöjliga ut men verkade sitta bra och värmer =D

2010-12-14 @ 19:31:02
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Linnéa & gänget

sv; jag hade kört över henne på samma foder jag använder mig utav till dom andra hundarna - axess. Men hon fick allergiska reaktioner så nu äter hon Specific Puppy Large & Giants igen som hon åt hos uppfödaren :)

2010-12-14 @ 20:21:15
URL: http://bootcampdogs.wordpress.com/
Postat av: Anonym

sv; Ja, idag är hon bra igen :)

2010-12-14 @ 20:55:25
Postat av: Elin

hihi, det är inte lätt att se vad alla tofsar ska betyda =) När man sätter så mycket tofsar så kallas det för "tottning", man gör så för att skydda pälsen både mot slitage och tovor. Ibland skyddar man även pälsen extra med papper eller binda, för att pälsen tex inte ska bli blöt, lockigt eller solskadat. Det tar en stund men precis som med oss människor så faller pälsen efter ett tag väldigt lätt i en bena, vilket gör det både lättare och fortare att totta =)

2010-12-14 @ 20:56:15
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Sofia

Leo äter färskfoder och har gjort det i över ett halvår. Lite lyxig mat och perfekt för hundar som är lite kräsna! :)

2010-12-23 @ 00:39:07
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0