Förberedd på regn?

Idag har jag tjänat min första peng som hundfrisör. Jag klippte svärmors welsh springer spaniel och efter bjöd hon på semmla. Dock såg jag att min nya klippmaskin är trasig och jag hoppas det går på garantin.
Jag glömmde ta före/efter bilder, kasnke blir det en annan gång.


Vi fick också hem regnoverallen från puppyangel idag.

Jag hade nog förväntat mig lite längre ben och en aning längre under magen.
Men hon fick en väldigt söt rumpa och den sitter väldigt bra i övrigt.
Nja jag kan ju konstatera att den inte duger för oss i riktigt regnrusk, men den kommer nog få följa med ut på duggpromenader, hoppas jag.
För spöregnet får vi nog köpa en sån där svart, långbent, ful overall ändå.
Jag hade hoppats att jag skulle slippa det.

Det sämsta med overallen är det rosa-orangea märket "God Boy" på ryggen som är strsslat med glitter utav ngn anledning. Det ser ut som ngt jag gjorde på dagis när jag var liten.
Men det kommer nog slitas bort snart ;)

Jaha, rekomenderar jag denna overall eller inte då.
Ja det beror på vad man vill ha ut av sin regnoverall.
Har man en långhårig hund med mycket fanor (tex cocker),
täcker den ju en väldigt liten del av pälsen, men till en korthårig skulle den nog funka utmärkt!


Kommentarer
Postat av: Jenny och Qing

Ja, det är svårt att träna något ute nu med all denna snö, min hund försvinner på sina ställen=) Men håll ut snart kommer våren=)

2010-02-02 @ 21:24:12
URL: http://qingsperspektiv.blogg.se/
Postat av: Jimmie och Kingeling

snygg var den iallafall! Vilken storlek är det på den? :)



Jepp, porthälla gymnasium Hundprogrammet :)



ha de gott

2010-02-02 @ 22:31:47
URL: http://kingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0