Sug på den ni!

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk. Tre trappor upp på nedersta botten.
Jag låg i min bottenlösa säng och äste spännande tågtidtabeller som jag hittat i en bladlös pärm.
Plötsligt hörde jag ljudlösa steg i trappan och en flintskallig man med rött hår och med en bladlös kniv utan skaft kom in i rummet.
Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde. 
Jag ner till den försvunna hamnen för allt jag hade och köpte en tågbiljett för resten.
Båten tutade och bryggan gick, men så blev jag skeppsbruten och flöt iland på en rostig spik.

Jag kom till en obebodd ö full med vildar.
På stranden såg jag ett gäng nakna kannibaler dansa med händerna i byxfickorna. 
Utan att röra mig sprang jag till en uppbrunnen hydda, kikade in genom dörren och klev in genom fönstret.
Där låg en död man och läste leveande livet och på ett tomt bord låg två uppätna mackor utan pålägg.
Jag plockade bort skinkan och åt upp dem. 
 Där låg också ett fulladdat gevär utan kulor. Jag tog geväret och gick in i djungeln.

Solen började skina, Så jag sprang in i en grotta för att inte bli blöt.
Inne i grottan stötte jag på två hungriga tigrar som rapade mätt och belåtet.
Den ene sköt jag med mitt sista skott. Den låg i vägen för utgången och jag var tvungen att lyfta upp den för att komma ut igen. Då fick jag ryggskott och med det sköt jag den andre.

Jag sprang ut i djungeln igen och föll ner i en grop.
Där fann jag mig stå öga mot öga med ett livsfarligt lejon som spann och jamade vänligt.
Nu hängde mitt liv på en skör tråd. Och på den tråden klättrade jag upp. Sedan sprang jag bort till stranden och skrek så det eka. Och i den ekan rodde jag hem.


Byggd på en vandringshistoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0