Nästan helt ren & fin ;)

Idag fyller Rickard 23 år! Grattis husse!

Dagen började men härlig promenad i solen innan Rickard stack iväg på egna äventyr.
Vad varm det är ute nu, klädde på mig på tok för mycket kläder;) Skönt, snart vår!


När vi kom hem tänkte jag att Olga skulle få en liten Spa dag, så hon åkte ner i badkaret!
Oh hjälp vad smutsig hon var, det rann av grus ur pälsen.
Jag såg inte att hon var så sktig, men antar att det går fort nu i töväder.
Jag shampoonera henne 4 gånger och "balsamera" henne två.
Endå har hon fortfarande gula inslag på bakbenen och öronen såklart,
måste skaffa något specialshampoo för vita hundar.  Någon som har tips om något bra sådant?

Efter att ha blivit badad får hon alltid spelet och far runt i 200 knyck!
Hon springer in i saker, hoppar upp i alla möbler, slirar, kastar sig på mattorna.
Jag har lite problem när jag springer och jagar henne med kameran!;)




Efter att ha lugnat ner sig sover hon en stund inlindad i handdukar i min famn, så mysigt!



Vi passade självfallet på att inviga den nya kaninhandduken!
Så sööt!
Hon satt och huttra på trimmbordet, men när fönen åkte fram blev det varmt och gött!
Hon verkar tycka om när man fönar öron och bakom öronen, för då sitter hon och åmar sig i blåsten ;)


När all föning, borstning och spreyning var klar blev hon så här fin!

Är inte min lilla flicka söt så säg!!
Nu ligger hon och tar igen sig i sängen efter denna utmattande händelse, lilla stumpan då.

 


Kommentarer
Postat av: lina

haha ok ;) nä ja vet inte ska göra de som känns rätt:p kram och tack

2010-03-09 @ 20:51:21
URL: http://hppt://linagrane.blogg.se
Postat av: Malin

Haha, jo hon är jättesöt, och charmig!

/Malin

2010-03-10 @ 08:40:53
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0