Veckans Aj Aj!

Denna vecka har jag blivit förföljd av otur så jag tänkte summera alla tragiska händelser
i min Aj Aj lista!

Måndag:
Träffad av en stenhård fotboll i ansiktet när vi titta på fotbollsmatch! Aj Aj det gjorde ont!
Resultat: Sammanlagt 3 blåtiror där solglasögonen klämde åt då bollen träffade,
alltså näsbenet, ögonbrynet och kinden!
Sikta på målet!! :D




Onsdag:
Skulle cyckla bort till stallet och tog med Sally för att hon skulle få sträcka ut lite.
Dragselen åkte på och vi cyckla iväg!
100 m framför cyckeln gick mormors syster Lilly!
Sally fick syn på henne, skällde till och drog omkull cyckeln!
Sally, vad håller då på med!
Jag slog en kullerbytta över cyckeln och slog i ena knäet och andra låret i styret!
Resultat: Skrapa bort skinnet på båda träffpunkterna, svullnad och två feta blåmärken!!

Torsdag:
Hund och huvakt hos Eric o Gunilla.
Rickard är på fotboll medans jag är hemma och pluggar.
Jag böjer mig ner för att tända en golvlampa
Och då jag ställer mig upp igen slår jag huvudet i en smides-takkrona!
Resultat: Ajajj *** och kortsiktig smärta!

Fredag:
Klockan närmar sig ett och jag & Rickard ska gå och lägga oss.
Vid huvudändan av sängen sitter ett element och sängen är INTE försedd med gavel.
Vad händer?
Jo självklart slåg jag huvudet i elementet så jag ska lägga mig ner! Dong!!!
Resultat: Även här Ajaj *ospec, svordom* och kortsiktig smärta!

Lördag:
På väg hem från Eric och Gunilla. Har packat alla saker och går ut ur dörren för att sedan gå mot bilen.
Missar trappsegen, snubblar och feting-vrickar höger fot!
Resultat: Jag skriker, svär och tjuter, Rickard kommer springande och lyfter upp mig så jag inte ska stödja på foten.
Ihållande smärta resten av dagen och kvällen men det blir dock bättre för varje tidsenhet som går.
Idag är det visserligen bra, men det är också en ny dag!
Vart ska jag få ont nu mån tro?

Vad mer kan gå fel?


Kommentarer
Postat av: My

AJ AJ!

2010-05-09 @ 23:29:09
Postat av: Malin.T

Stackars, stackars dig!!! Hoppas den här veckan går bättre!

2010-05-10 @ 07:20:07
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Carina

Oj det var ingen bra vecka du har haft. Får verkligen hoppas att denna veckan blir bättre :-)

2010-05-11 @ 16:54:06
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Anna & Flattgänget

Men usch vilken otursvecka du haft! :O Nu ahr du haft otur så det räcker ett bra tag framöver! Men efte regn kommer solsken säger dem ju så ;)



Tog dem pengarna och inte kom?? Det var riktigt lågt lär jag säga. Hoppas vårat flak kommer iaf så vi inte står där snopna hela bunten..

2010-05-11 @ 22:39:43
URL: http://modig77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0