En rad med ??????????????????

Jahopp nu ska det väl komma en uppdatering innan helgen är slut. I fredags var ju Olga hos veterinären igen och reumatitprovet & autoimmunprovet kom tillbaka negativt. Det är iof postitivt men vi vet ju fortfarande inte vad det är för fel på henne. Det kan fortfarande vara autoimmun sjukdom eftersom det provet inte är helt pålitligt.
Alla veterinärer ser ut som ?-tecken mest!

De sa att det också finns en möjlighet att hon sprungit för mycket (tex på isen) i vintras och fått en ledinflammations som sedan utvecklat sekundär IMT. Ett nytt blodprov har iaf åkt iväg till stockholm för de vill se hut trombocyterna ligger till. Inte för att jag tror de kommer bli klokare av det men men...

Det jag är mest orolig för är att det kommer komma tillbaka så fort hon slutar på medecinen. Det finns ju en stor chans till det och eftersom man inte vet vad det är så är det ju svårt att förebygga. Det är också jobbigt att inte veta!

Men nu till hur Olga är idag.... Efter att hon började på senaste medecinen har hon blivit mycket bättre. Hon vill kramas, springa lite och sova i sängen som vanligt. Aptiten har också kommit tillbaka och hon har inte ont i lederna längre. Så nu har vi tagit upp lite "småträning" igen för att hon ska hålla sig nöjd och glad. Det blir mycket trick och jag ska greja fram kameran med video så ni får se vad hon lärt sig. Hon får dock inte jaga bollar och leka med andra hundar och så än, men om hon vill dra en runda själv på tomten har veterinären sagt att det är okey.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det låter lite hoppingivande, tycker jag. hoppas hon blir allt bättre!

2011-05-15 @ 12:08:05
URL: http://hunddagboken.blogspot.com/
Postat av: linda & azi

åh blev tårögd!!! :/ hoppas hoppas verkligen att hon inte får återfall.. shit hemskt :(



btw snygga flytvästar, kanske ska man skaffa sånt e mina också, rosa! :D

2011-05-15 @ 14:52:59
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Lillan

Fortsätter hålla tummarna hårt för Olga!

Svarade i min blogg på din kommentar men jag vet inte om du sett det så jag skriver även här: Nej, det Ninja har är inga lekbett-sår:/ Nu är jag ganska säker på fukteksem och har ökat på b och a-vitaminrika källor som inälvor, broccoli m.m. som kur åt henne en tid framöver. Jag har ju funderat förut på om hon kan ha brist av de vitaminerna p.g.a. klådan som hon haft sen liten, så nu får vi se vad som händer. Hon är ju en högaktiv tjej så hon kanske kräver mer av de vitaminerna än "normalhunden"

2011-05-15 @ 15:38:13
URL: http://vattenhunden.wordpress.com
Postat av: Ebba och Pelle

SV: Nej det tycker jag verkligen inte. Jag förstår ärligt talat inte vad folk tyckte om den för. Men å andra sidan hade de ju svenska låtskrivare, svenska dansare, en svensk koreograf och en svensk designer så jag tycker att sverige vann både första och tredjeplats.

Jag tycker vi ska vara nöjda med det!

2011-05-15 @ 17:25:19
URL: http://pudelpelle.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Åh det är så jobbigt att inte veta något! Förstår verkligen hur du känner dig just nu! styrke kramar

2011-05-20 @ 11:14:29
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0